О историји, чудним и лепим местима, књигама, као и свим оним споредним темама које чине овај живот савршеним.

27.03.2016.

За све оне који ће одмор провести у Грчкој: Ево како да наручите горку/средњу/слатку кафу

Већина људи воли да ужива у шољици кафе, а поготово када су на одмору и када пусте мозак на пашу. Међутим, свако ко је бар једном летовао у Грчкој и наручио слатку кафу, добио је нешто што је по слаткоћи слично шербету. Пошто дужи низ година живим покрај егејске обале, открићу вам тајну како да у земљи маслине добијете нормално заслађен кофеински напитак.

Фредо капућино је једна од најпознатијих кафа у Грчкој током летње жеге (Фото: Тара у свету чуда)


Пре свега треба да знате да Грци обожавају слатко. Код њих колач није колач ако није преливен литром слатког сирупа, торта није торта ако нема у најмању руку пола киле шећера, па тако ни кафа није слатка ако у њу ставите једну кашичицу слатког белог праха.

Грци ретко пију кафу без трунке шећера. Овде сам око шест година и још нисам упознала некога ко не пије средњу или слатку кафу. У случају да хоћете да уживате у свом горком кофеинском напитку, онда само треба да тражите КАФЕ СКЕТО (καφέ σκέτο). Ако ипак желите кафу са једном кашичицом шећера онда ћете рећи ЕНА КАФЕ МЕ ЕНА КУТАЛИ ЗАХАРИ (ένα καφέ με ένα κουτάλι ζάχαρη). Треба да знате да је код Грка средња кафа са две кашичице шећера и каже се КАФЕ МЕТРИО (καφέ μέτριο). Али ако у најјужнијој балканској земљи наручите слатку кафу, на грчком КАФЕ ГЛИКО (καφέ γλυκό), онда ћете добити кафу са ни мање ни више него пет кашичица шећера.

Иначе, Грци имају већи избор кафа, а једна од најпознатијих током спарних дана је Фредо капућино (Freddo cappuccino; погледај фотку горе). Ако желите да уживате у овом напитку, али без млека, онда је то Фредо еспресо (Freddo espresso). Ако сте обожаватељ домаће кафе или турске (што би било пожељно да не спомињете), онда наручитеи ЕЛИНИКОС КАФЕС (ελληνικός καφές).

Међутим, ако сте сладокусац и волите да уживате у новим укусима, онда можете пробати Фредоћино (Freddoccino). То је више као неки шејк од кафе и доступан је у више укуса (лешник, на грчком ФУДУКИ (φουντούκι), чоколада, на грчком СОКОЛАТА (σοκολάτα) и ванила, на грчком ВАНИЉА (βανίλια)).

Ако желите да прочитате веома користан приручник пре одласка у Грчку, притисните ОВДЕ.

Искрено се надам, да сам бар мало олакшала да током одмора заиста уживате у слаткоћи и избору своје кафе.

5 коментара:

  1. Jel treba da kazemo 'me ena kutali" ili "me ena kutalaki"??

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurno ti nece stavljati supenom kasikom secer u kafu :) Tako da je svejedno

      Избриши
  2. Jel treba da kazemo 'me ena kutali" ili "me ena kutalaki"??

    ОдговориИзбриши
  3. Pazi ovo,kuva mi grkinja kafu danas, i ja joj kazem 'Me Ena kutali'....A ona meni: 'Kutali I Kutalaki;;;;...
    Uff ne znam vise, nije lak ovaj grcki

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Do duse u pravu si, jer oni znaju da budu bas bukvalisti :D

      Избриши